"…תהליך נכון של בנית דירה ירוקה מקטין בצורה משמעותית את צריכת החשמל והמים ועקב כך כל עלויות הבית מצטמצמות בצורה משמעותית…."

בניה ירוקה – שמירה על איכות הסביבה

הבניה הירוקה הינו תהליך בניה ייחודי שמטרתו להפחית בצורה משמעותית את צריכת האנרגיה והמשאבים ובמקביל לחסוך בעלויות רבות בהקמה, תפעול ותחזוקה של הבניין, יחידת הדיור או המשרד.

מבנים ירוקים שתוכננו מראש לבניה באמצעות אמצעים טכנולוגיים ירוקים מהווים כחלק בלתי מפרק מהבניה הישראלית תוך התחשבות רבה בתנאי הסביבה והאקלים המשתנה במהלך כל השנה.

הגישה הירוקה מיושמת לרוב באמצעות אדריכלים שונים המתחשבים בצרכי הדיירים, מיקום המבנה, תפקידו והזמן הדרוש לצורך הקמתו.

כדי שמבנה מסוים יחשב כבניין ירוק הוא חייב לעמוד בדרישות התקנים הישראלים לבניה ירוקה.

מעוניינים לדעת איך מסדירים את נושא הבניה הירוקה? כל התשובות כאן לפניכם.

 תהליך ההסדרה של הבנייה הירוקה מתבצע באמצעות תקן 5281 שנכתב ע"י מכון התקנים הישראלי והמשרד להגנה על איכות הסביבה. מטרתו העיקרית של התקן הוא להגדיר את ההשפעה אדירה של הבניה הירוקה על האדם והסביבה שלו. תהליך החיסכון החשוב והעיקרי בשלבי הבניה הירוקה כולל שיפור וייעול תהליכי האנרגיה, שיפור משמעותי בכמויות המים הנצרכים בתהליך הבניה, שימוש בחומרים ירוקים שאינם כוללים כימיקלים וכדומה..

לשימוש בבניה ירוקה יש יתרונות בריאותיים רבים המעניקים רמת איכות גבוה יותר לדיירים ולסובבים בבניין.  הנושא החשוב ביותר הינו צמצום פליטת הרעלים מתהליך הבניה והשימוש בחומרי הבנייה השונים. – אחד הגורמים החשובים שמשפיע על בריאותם של דיירי הבית הוא רמת הפליטה של רעלים שמקורם בחומרי בנייה. כמו בצבע הקירות למשל. צבע הקיר אשר מיושם בכל הדירה, המבנה או הבניין חייב להיות עשוי מחומרים "ירוקים" וזאת כדי שלא יפלוט גזים או חומרים רעלים במגע ישיר.

דבר נוסף שיש לשים דגש עליו הוא אור הטבעי. בעת תכנון והקמה של בניין ירוק חשוב לבדוק את האופציה שחלל המבנה יהיה מואר באמצעות אור השמש ולא נצטרך להשקיע מאמצים רבים בלהאיר את האזור באמצעות גופי תאורה "שזוללים" לא מעט אנרגיה.

אוורור טבעי יאפשר חלופת אוויר איכותית לאורך כל שעות היממה. נושא החלפת האוויר מעניק תחושה נעימה תוך כדי סילוק האוויר "המלוכלך" מהחדר. האוויר המלוכלך כולל ברובו פחמן דו חמצני, דבר זה מקשה על תהליך הנשימה ועלול לפגוע בבריאות הדיירים לאורך זמן.

מלבד כל הדברים הבריאותיים שנזכרו מעלה יש לשים לב לבידוד האקוסטי. בידוד האקוסטי זה בעל חשיבות רבה באזורים שיש בהם רעש ניכר מהסביבה החיצונית. למשל בבניית מבנה בסמוך לבית ספר, כביש ראשי, מסילת רכבת, תחנה מרכזית ועוד. בעת הקמת מבנה מבניה ירוקה בסמוך למקומות הללו יש לשים לב לרמת האקוסטיקה של המבנה. המבנה הירוק חייב לכלול אלמנטים אקוסטיים שיעניקו לדיירי הבית מרחב מחייה שקט ונוח במיוחד. שילוב של מוצרי בידוד שונים כגון: צמרי סלעים, צמרי זכוכית ועוד יעניק לכם את השקט שתמיד רציתם. כמובן שיש לבדוק שהבידוד אכן עומד בתקנים של החומרים לבניה ירוקה.

תהליך נכון של בנית דירה ירוקה מקטין בצורה משמעותית את צריכת החשמל והמים ועקב כך כל עלויות הבית מצטמצמות בצורה משמעותית. לאחר מאמר זה כולם מבינים שבניה ירוקה הוא תהליך השקעה חכם ונכון במיוחד לטווח הארוך. שמירה על בריאות תקינה לאורך שנים וצמצום בצורה משמעותית את עלויות התחזוקה השוטפת תאפשר לכם לחיות בצורה טובה יותר עם עצמאות כלכלית גבוהה יותר.