"…תהליך הרחבה של עסק או דירה באמצעות בניה קלה הוא הפתרון המושלם מכל הבחינות. עלות הבניה נמוכה יותר, נקייה יותר, בלי כאבי ראש וכמובן מהירה יותר…"

בניה קלה, הרחבת העסק בצורה המהירה והטובה ביותר

בואו נספר לכם את הסיפור של אברהם. אברהם הוא איש עסקים ממודיעין עלית שהתחיל בעסק קטן מאוד. הוא לא היה צריך חנות גדולה בתחילת הדרך. אברהם עסק במכירה של מוצרים קפואים שונים אשר היו ממוקמים במחסן שמתחת לבית.

עם הזמן העסק של אברהם החל להתפתח וכמות הלקוחות עלתה בצורה משמעותית. הוא התחיל לשווק מוצרים נוספים עד שהיה צריך להגדיל את העסק שלו ולפתוח חנות מכולת מכובדת וגדולה יותר. 

לאורך השנים, אברהם פתח מספר מכולות וסניפים נוספים בעיר, ובהמשך הוא עבר לפעול גם בערים נוספות. מטעמים כלכליים (כמו בכל עסק קטן בתחילת הדרך) אברהם פתח כל סניף במקום קטן. העניין הוא שלאור נפח המוצרים וקהל הלקוחות שפקד את החנות שלו ברמה היומיומית הוא היה רחב להרחיב בצורה משמעותית את גודל החנות. הרי אתם מבינים שהגדלת החנות בצורה משמעותית היא דיי בעייתית, לשבור קירות? זה לא משהו שלרוב בא בחשבון. 

הקשיים בהקמת מבנה שאינו מבניה קלה

הקשיים בדרך להרחבה של הסניפים הרתיעו אותו מאוד, עד שחבר המליץ לו על שיטת בניה מסוג הבניה הקלה. "לפני ששמעתי על הבניה הקלה לא היה לי מושג איך אצליח להרחיב את הסניפים – כך טען אברהם. קודם כל צריך להבין, שלהוציא אישור לבניה שאינה בניה קלה זה לא תהליך פשוט בכלל וחוץ מזה בניה קלה היא זולה משמעותית מבניה שאינה בניה קלה.

אברהם מוסיף: "בעיה נוספת בבניה שאינה בניה קלה היא מבחינת הביצוע הפרקטי של הבניה. בבניה שאינה בניה קלה נדרש תכנון ממושך והיערכות מיוחדת. צריך לחשוב איך להמשיך להפעיל חנות כשמעבר לקיר מבוצעות עבודות כבדות, לא קלות כמו בבניה קלה. זה עלול להבריח קונים. מעל הכל היה את העניין הכספי. בניה שאינה בניה קלה כרוכה בהוצאה גבוהה בהרבה מאשר בניה קלה. כשבנוסף, בניגוד לבניה קלה היא גם מבריחה קונים. אז מצד אחד היא יקרה מבניה קלה, ומצד שני היא מבריחה יותר לקוחות מאשר בניה קלה".

שורה תחתונה – תהליך הרחבה של עסק או דירה באמצעות בניה קלה הוא הפתרון המושלם מכל הבחינות. עלות הבניה נמוכה יותר, נקייה יותר, בלי כאבי ראש וכמובן מהירה יותר.

בניה קלה הרחבת העסק